• Accueil
  • CV
  • Conférences
  • Publications
  • Logiciels
  • Musique
  • Portfolio
  • Accueil
  • CV
  • Conférences
  • Publications
  • Logiciels
  • Musique
  • Portfolio

What do we want from analysis of electroacoustic music and how might we get it?

  • On 23 décembre 2011

The videos of the first Symposium at De Montfort University are online.

Schedule

10.00-10.30 – assemble & refreshments

Session 1 (10.30-12.30) – invited presentations (see below)

Session 2 (12.30-13.30) – discussion

Lunch: 13.30-14.30

Session 3 (14.30-15.00) – Mike Gatt introduces OREMA – Online Repository for Electroacoustic Music Analysis – www.orema.dmu.ac.uk

Session 4 (15.00-16.00) – Pierre Couprie demonstrates the ‘private beta’ version of EAnalysis software

Session 5 (16.00-17.00) – discussion

Session 6 (17.00-17.30) – the invited ‘unkeynote’ speaker Prof Michael Clarke will summarise and comment, with additional thoughts from the project directors Simon Emmerson and Leigh Landy to conclude.

Vidéos

You can view the videos on OREMA website: http://www.orema.dmu.ac.uk/?q=content/what-do-we-want-analysis-electroacoustic-music-and-how-might-we-get-it

or on Youtube: http://www.youtube.com/theOREMAproject

0 Commentaires

Professeur des universités

Université Évry Paris-Saclay

Centre d’histoire culturelle des sociétés contemporaines (CHCSC) – EA 2448

Histoire de la musique, analyse musicale, musicologie numérique, musique électroacoustique, représentation musicale, informatique musicale

Recherches
  • Analyse de l’interprétation acousmatique
  • NATIV
  • New Multimedia Tools for Electroacoustic Music Analysis
  • ElectroAcoustic Resource Site
  • Thèse
  • Habilitation à diriger des recherches
  • Fiche pratique : outils numériques pour la recherche

Quelques nouvelles d'iAnalyse 4

Le synthé V5 disponible en open source

Scroll

© 2019, pierre couprie